5 skönhetsknep du måste veta!

Jag är verkligen sugen på lugg. Men hur vet jag om det passar mig?
–  Testa! Ta en slinga hår och vik i den längd som du vill ha din lugg. Om du bestämmer dig för att klippa är det bäst att börja med en lång och snedklippt, trivs du inte är det lätt att borsta in den i det övriga håret. Om du trivs med luggen kan du klippa kortare längre fram. Lugg passar nästan alla ansiktsformer, den ger ett mjukt intryck om du har ett kraftigt käkparti, gör ett runt ansikte mer avlångt och gör ett avlångt ansikte mer proportionerligt. Bonus: frisörer trimmar ofta luggen helt gratis, säger GLAMOURs skönhetschef Anja Skeppe Grahn.

 

Jag har testat den matta, klara färgen på läppstift som kändisar ofta bär. Men min mun ser bara torr ut, vad är hemligheten?
– Det handlar om läppar som är välpreparerade med fukt från början! Dra försiktigt en tvättsvamp över läpparna, som en form av skonsam peeling, sätt på läppbalsam och bit av på ett papper. Lägg på det matta läppstiftet och dutta på ett glittrigt gloss i mitten av läpparna, det ger ett matt resultat men inte på ett jag-vandrade-just-genom-Sahara vis.

 

Vilket är det ulitmata tipset mot oljig hud?
– Tvätta ansiktet morgon och kväll med en ansiktstvätt som innehåller salicylsyra, och lägg på en oljefri créme. Varma dagar kan du badda med bruna pappershanddukar – de är bäst! – och lägga på puderfoundation.

 

Ge mig ett bra mascaratips. Nu!
– Okej då. Du täcker fransarna bättre med mascara om du har tålamod att dra borsten långsamt, istället för att dra en miljon gånger i snabb takt (testa att räkna hur många gånger du brukar dra, du kommer bli förvånad!), Anja Skeppe Grahn.

 

Jag har så trötta ögon nu på vintern, hjälp!
– Blanda ögoncréme och concealer på din hand och applicera. Det täcker mörka ringar under ögonen och mjukar upp huden för att förhindra kråkfötter. Bra? Ja.
 


Kommentarer

Kommentera:

♥Ditt namn♥:
VIP?

:♥Din mail♥ (publiceras ej)

♥Din blogg♥:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0